گرمستان

367

گرمستان

گرمستان، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران ایران.روستای گرمستان از جاذبه‌ها و مناظر طبیعی و گردشگری زیبایی برخوردار...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای گرمستان

گرمستان

گرمستان، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران ایران.روستای گرمستان از جاذبه‌ها و مناظر طبیعی و گردشگری زیبایی برخوردار است ،که از آن جمله می‌توان به : جنگل‌های ازدارک، رودخانه‌ی تجن ،‌ شالیزاهای سرسبز وباغات مرکبات اشاره کرد. با توجه به این جاذبه‌ها روستا در سال‌های اخیر شاهد ویلا سازی‌های گسترده بوده‌است .

گرمستان،با قدمتی چند هزار ساله!!

روستای گرمستان قدمتی چند هزار ساله دارد ، نام پیشین این روستا گبرستان بوده که به معنی محل سکنای قوم گبر، از اقوام کهن و باستانی ساکن در ایران می‌باشد. تنها قلعه‌ای که از این دوران باقی مانده‌است ، در ارتفاعات این روستا واقع گردیده که بر اثر وقایع طبیعی اکنون زیر تلی از خاک مدفون گشته است.

گرمستان درلغت‌نامهٔ دهخدا:

گرمستان . [ گ َ م ِ ] (اِخ ) دهی است از دهستان گلیجان رستاق بخش مرکزی شهرستان ساری ، واقع در 19000گزی جنوب خاوری ساری و 2000گزی قهوه خانه ٔ هولار.منطقه‌ای است کوهستانی جنگلی و معتدل دارای 270 تن سکنه است . آب آنجا از رودخانه ‌ی تجن تأمین می‌شود. محصول آن برنج و غلات و شغل اهالی زراعت و راه آن مالرو.دبستان هم دارد. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3)

جمعیت

این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۵نفر (۲۷خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به گرمستان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.