ولاغوز (ساری)

311

ولاغوز (ساری)

ول اغوز، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران ایران. جمعیت این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براس...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ولاغوز (ساری)

ولاغوز (ساری)

ول اغوز، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۰نفر (۳۸خانوار) بوده‌است.

خاستگاه نام‌گذاری

روستایی در جنوب ساری که ظاهراً نام اصلی آن وِل آغوز (به کسر واو) به معنای «گردوی بدون صاحب» است و خاستگاه نام‌گذاری آن نیز وجود درختان گردوی بدون صاحب در جنگل بوده‌است. البته عموماً آن را «به فتح واو» (به معنای گردوی کج)می‌نامند که بعید است درست باشد.

موقعیت

از روستاهای بخش چهاردانگه ساری، حدود ۵۰ کیلومتری جنوب شهرستان ساری، در مسیر جاده ساری-کیاسر و بعد از گرماب قرار دارد. از جنوب به روستای پروریج آباد(پرجیوا)ازشرق به روستای پاجا از غرب به جنگل و از شمال به جاده ساری کیاسر محدود می‌شود. جاده روستاهای پرجیوا، آبکسر، نوکنده، نرگس‌زمین و اروت از این روستا می‌گذرد. فاصله این روستا تا جاده اصلی ساری کیاسر ۶ کیلومتر است.

منابع

خاطرات شما از سفر به ولاغوز (ساری) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.