اسبوکلا (ساری)

588

اسبوکلا (ساری)

اسبوکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران ایران. جمعیت این روستا در دهستان میاندورود کوچک در مسیر کیلومت...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اسبوکلا (ساری)

اسبوکلا (ساری)

اسبوکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان میاندورود کوچک در مسیر کیلومتر 4 جاده شهرستان ساری به شهرستان میاندورود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1395صورت گرفته، جمعیت آن 3176 (630خانوار) بوده‌است.این روستا در میان دو تپه (رودپشت و یور) قرار گرفته‌است و از یک طرف به جنگل‌های انبوه و از طرف دیگر به فاصله ۴ کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد.پارک حیات وحش سمسکنده در این روستا واقع است.شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی است و محصولات مختلفی از جمله برنج، کلزا و توتون در این منطقه کشت می‌شود. باغ‌های مرکبات نیز در این روستا وجود دارد. از جنگلهای این روستا محصولاتی مانند زغال اخته، تمشک، قارچ و ... برداشت می‌شود.این روستا دارای درختانی همچون راش و ممرز و ... است و دارای چندین چشمه می‌باشد و دارای آبشار به نام اوپرش با فاصله ۶ کیلونتر در دل جنگل و جاده فرعی ماشین رفت است. روستای اسبوکلا دارای آب و هوای معتدل و مرطوب در تابستان و آب و هوای نسبتاً سرد در زمستان است، به طوریکه که دمای آن معمولاً چند درجه سانتی گراد از دمای شهر ساری پایین تر است.امامزادگان قاسم،عظیم،حسن،علی اصغر و سید خانم و بی بی شهربانو از مکان های زیارتی روستا می باشد.

منابع

خاطرات شما از سفر به اسبوکلا (ساری) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.