مطلاکوه

349

مطلاکوه

مطلاکوه، روستایی از توابع بخش رانکوه شهرستان املش در استان گیلان ایران است. محصولات‌ کشاورزی این روستا شامل فندوق، گردو، زعفران، گل گاوزبان، بن...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای مطلاکوه

مطلاکوه

مطلاکوه، روستایی از توابع بخش رانکوه شهرستان املش در استان گیلان ایران است.

محصولات‌ کشاورزی این روستا شامل فندوق، گردو، زعفران، گل گاوزبان، بنفشه و بابونه است.

در این روستا دامداری و پرورش زنبور عسل فعال است همچنین این روستا دارای یک قبرستان چند صد ساله است. از نظر با ارزش بودن خاک این منطقه نزدیک به یک دهه است که معادن شن و ماسه در حوالی این روستا به افتتاح رسیده است و فرصت شغلی برای مردم این نواحی فراهم نموده است.

این روستا شامل ۲ سوپر مارکت، ۲ رستوران ، ۲ سوپری گوشت،یک مغازه دام و طیور و همچنین ۲ مشاور املاک میباشد.

البته لازم به ذکر است نوع آب و هوا در این روستا و روستاهای حومه در دو فصل اول سال معتدل و سرد میباشد و حتی در فصل تابستان نیز بارش رحمت الهی در این روستا موجب شادی مسافران و اهالی محل میشود.

اگر به دنبال خرید زمین و ساختن خانه ویلایی یا ساختمانی در یک منطقه آرام و با آب و هوای تمیز هستید مطلاکوه روستایی خوب از این نظر می باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان کجید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳ نفر (۱۴خانوار) بوده‌است.البته طبق جدید ترین سرشماری جمعیت روستا بالای ۶۰ نفر و همچنین ۲۳ خانوار بوده است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به مطلاکوه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.