دربند (آستارا)

205

دربند (آستارا)

دربند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آستارا در استان گیلان ایران است. روستای «دربند » از توابع شهرستان آستارا در استان گیلان، یکی از این نمونه ه...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دربند (آستارا)

دربند (آستارا)

دربند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آستارا در استان گیلان ایران است. روستای «دربند » از توابع شهرستان آستارا در استان گیلان، یکی از این نمونه هاست که به خاطر قرار گرفتن در نزدیکی تالاب «استیل آستارا» مشمول این تابلوی زردرنگ هم می شود. هم‌نشینی ی دریا، جنگل و جلگه، تنوع گیاهی و جانوری مناسبی را در این منطقهٔ غربی دریای خزر به وجود آورده که تالاب استیل یکی از بهترین نمونه‌هایش است، تالابی که نما اصلی اش «هِستل » است و به زبان محلی «آبگیر‏» معنا می‌دهد. در این منطقهٔ حافظت شده، باید انتظار تماشای گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فردی را داشته باشید که هرساله مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. همین جاذبه‌ها باعث شده دربند، روستای همسایهٔ تالاب تبدیل به یک روستای گردشگری منطقه شود و با خانه‌های روستایی و جنگلی اش میزبان مسافران و پرنده نگران تالاب باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان ویرمونی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۷ نفر (۹۷خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به دربند (آستارا) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.