گرسک پایین

265

گرسک پایین

گرسک پایین، روستایی از توابع بخش اطاقور شهرستان لنگرود در استان گیلان ایران است. این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد. اقامتگاه بومگردی کیاتاج و مجمو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای گرسک پایین

گرسک پایین

گرسک پایین، روستایی از توابع بخش اطاقور شهرستان لنگرود در استان گیلان ایران است. این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد. اقامتگاه بومگردی کیاتاج و مجموعه اقامتی بومگردی وارنا در این روستا قرار دارد. روستای گرسک از شمال به دهستان لات لیل، از شرق به روستای شصتنرود، از جنوب به روستای پیشکوه و از غرب به روستای گرسک بالا و کردسراکوه متصل میباشد. گرسک در کیلومتر هفت جاده املش به بلوردکان قرار دارد ، شغل اکثریت مردم روستا کشاورزی و دامداری میباشد. محصولات کشاورزی این روستا به ترتیب چای ، برنج ، مرکبات و گردو میباشد. این روستا به لحاظ استراتژیکی به احتمال فراوان جزء معدود روستاهاییست که جزء شهر آینده لات لیل خواهد بود.

جمعیت

براساس سرشماری مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن (1385) ، جمعیت آن 372 نفر (86 خانوار) بوده است، اما جمعیت امروز به تاریخ اول زمستان 1398 به تعداد 269 نفر (98)بوده‌ است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به گرسک پایین نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.