گلشن (بندر انزلی)

249

گلشن (بندر انزلی)

گلشن، روستایی توریستی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر انزلی در استان گیلان ایران است. از جمله سوغاتی معروف این روستا می‌توان به حصیربافی و برنج...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای گلشن (بندر انزلی)

گلشن (بندر انزلی)

گلشن، روستایی توریستی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر انزلی در استان گیلان ایران است.

از جمله سوغاتی معروف این روستا می‌توان به حصیربافی و برنج اشاره کرد.

بروز رسانی: سعید احمدیان

جمعیت

این روستا در منطقه آزاد بندر انزلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن ۸۳۸ نفر (۲۴۸خانوار) بوده‌است. از مهمترین دلایل اهمیت استراتژیک این روستا قرارگیری بندر در حال ساخت کاسپین در این محدوده است

این روستا دارای اراضی شالیزار زیادی می باشد و هم اکنون افزون بر ۱۲۰ نفر از بانوان روستای گلشن، از توابع منطقه آزاد انزلی در بخش صنایع دستی، حرفه حصیر بافی مشغول به کار هستند.

از جمله سوغاتی معروف این روستا می‌توان به حصیربافی و برنج اشاره کرد.


منابع

3. http://anzalifz.ir/

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

محمد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و منطقه آزاد تجاری صنعتی دوره آموزشی فنی و حرفه ای توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اجرای روش های جدید طراحی و ساخت صنایع دستی با محوریت حصیر به صورت رایگان به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی و تولید محصولات در رشته های مختلف تاثیر بسزایی در افزایش درآمد خانوارهای ساکن در این منطقه دارد، افزود: حمایت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در حوزه های آموزش و تولید، می تواند شرایط لازم را برای عرضه و فروش محصولات در بازارهای مختلف فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان خاطر نشان کرد: به شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی گواهینامه مهارتی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اعطاء می شود ضمن اینکه به منظور حمایت از آموزش دیدگان این دوره ها در قالب تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید تسهیلات بانکی کم بهره با سود چهار درصد پرداخت خواهد شد.

وی بیان داشت: اجرای این طرح آموزشی به عنوان پایلوت حمایت از مشاغل بومی و محلی در گیلان در دستور کار آموزش فنی و حرفه ای استان و سازمان منطقه آزاد انزلی قرار گرفته و براساس آن بسته های حمایتی، تشویقی و آموزشی مرتبط با صنایع دستی و دیگر مشاغل در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش توانمندی های اشتغال زایی و صادراتی با تکیه بر توانمندی های جوامع محلی به اجرا درمی آید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان خاطر نشان کرد: هم اکنون افزون بر ۱۲۰ نفر از بانوان روستای گلشن، از توابع منطقه آزاد انزلی در بخش صنایع دستی، حرفه حصیر بافی مشغول به کار هستند.

۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارایه آموزش های مهارتی در استان گیلان فعالیت دارند.

خاطرات شما از سفر به گلشن (بندر انزلی) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.