نویده

375

نویده

نویده، روستایی است از توابع بخش کوچصفهان شهرستان رشت در استان گیلان ایران. یکی از ورودی‌های این روستا با بخش کوچصفهان 150 متر فاصله دارد ورودی دیگر ای...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای نویده

نویده

نویده، روستایی است از توابع بخش کوچصفهان شهرستان رشت در استان گیلان ایران. یکی از ورودی‌های این روستا با بخش کوچصفهان 150 متر فاصله دارد ورودی دیگر این روستا که نام محلی آن حشکوا می‌باشد است که حدود 1/5 کیلومتر با سنگر فاصله دارد.

شغل مردم

شغل بیشتر مردم کشاورزی به روش محلی می‌باشد در شروع بهار و آبدار شدن رودها کاشت برنج در روستا آغاز می‌شود و معمولاً در ماه دوم و سوم تابستان برداشت می‌کنند.

وضعیت تحصیل

در این روستا تنها یک مدرسهٔ ابتدایی دولتی وجود دارد به نام مدرسهٔ ابتدایی آیت‌الله سعیدی نویده ، دانش آموزان پس از اتمام دورهٔ ابتدایی به مدارس راهنمایی بخش کوپصفهان یا دهستان بلسبنه می روند.

صنعت در روستا

آب روستا از منبع آبی که در نزدیکی مدرسه قرار دارد تأمین می‌شود که کاملاً تصفیه شده‌است به تازگی کابل‌های برق این روستا تعویض گشته تا در هنگام زمستان مشکلی ایجاد نشود خط تلفن روستا بی سیم بوده و مانند سیم کارت می‌ماند که نیاز به تلفن همراه دارد

مساجد

این روستا دارای 3 مسجد می‌باشد مسجد جامع این روستا در مرکز آن واقع است مردم در ماه محرم شب‌ها به مسجد می روند و تا شب دهم محرم مردم غذا به مسجد می‌آورند (به زبان محلی مجمامی آورند) در روز عاشورا مردم از 3 مسجد جمع شده و از مسجد جامع نویده به سمت مسجد جامع کوچصفهان دسته می برند.

جمعیت

این روستا در بخش کوچصفهان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن 1420 نفر (312 خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به نویده نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.