دافچاه

620

دافچاه

دافچاه، یا دهکده سبز دافچاه روستایی سرسبز است از توابع بخش مرکزی شهرستان خمام در استان گیلان ایران. بر اساس آخرین آمار پایان سال 1397دافچاه تشکیل شده ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دافچاه

دافچاه

دافچاه، یا دهکده سبز دافچاه روستایی سرسبز است از توابع بخش مرکزی شهرستان خمام در استان گیلان ایران. بر اساس آخرین آمار پایان سال 1397دافچاه تشکیل شده از 3 قسمت پایین محله و سلکول دافچاه در شمال، دافچاه مرکزی و کتکول دافچاه در قسمت جنوبی روستا که در 3 محل به ترتیب 136,189,151، کلا 476 خانوار ساکن می‌باشند و فقط قسمت مرکزی دافچاه دارای 205 هکتار زمین کشاورزی تحت زیر کشت می‌باشد.

دافچاه بر اساس روایات و شنیده ها در قدیم دعوا جا بوده که به مرور زمان به دافچاه تغییر یافته است

محلی بی طرف میان دو قومی که در شرق و غرب این آبادی قرار داشتند و موضوعات مورد اختلاف خود را در دافچاه کنونی به بحث می گذاردند و حل و فصل می نمودند .

راه دسترسی قدیمی و پیاده روی بندر زیباکنار به مرکز استان رشت از دافچاه می گذشت که به مرور زمان و با احداث جاده های آسفالت کمتر کسی از راه های قدیمی استفاده می نماید .


جمعیت

این روستا در دهستان کته‌سرخمام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۳۲ نفر (۴۷۰خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به دافچاه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.