بیجاربنه (رشت)

708

بیجاربنه (رشت)

بجاربنه، روستایی است در حومه شهرستان رشت. استان گیلان ایران. محصول کشاورزی منطقه برنج است نزدیک ترین روستا ب شهر رشت میباشد دارای ۴ مسجد که معروف ترین...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای بیجاربنه (رشت)

بیجاربنه (رشت)

بجاربنه، روستایی است در حومه شهرستان رشت. استان گیلان ایران. محصول کشاورزی منطقه برنج است نزدیک ترین روستا ب شهر رشت میباشد دارای ۴ مسجد که معروف ترین آن مسجد امیرالمومنین (ع) می‌باشد. دبستان بسیار قدیمی به نام انصار بجاربنه که از مشهور ترین مدارس منطقه است و دانش آموزان بسیاری از مناطق اطراف در این محل درس خوانده و افراد شاخصی در این مدرسه تحصیل نموده‌اند. موسس این مدرسه مهندس جواد داوود‌زاده که از ملاکان منطقه بوده و اهل علم و دانش و خیابانی در اطراف محله زرجوب رشت به نام مهندس داوودزاده می‌باشد که از افراد بنام شهر رشت بود. این روستا دارای یک ورزشگاه، خانه‌ی ‌بهداشت، دفتر دهیاری و شورا، سه نانوایی می‌باشد. این روستا دارای برق‌ سراسری، گاز شهری و آب شهر متصل به رشت، خطوط تلفن زیرزمینی و دارای جاده آسفالته است.

جمعیت

این روستا در دهستان حومه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۵۹ نفر (۴۰۲خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به بیجاربنه (رشت) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.