حاجی‌آباد (میناب)

301

حاجی‌آباد (میناب)

حاجی‌آباد (میناب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب در استان هرمزگان ایران است. روستای حاجی آباد یکی از روستا های شهرستان میناب از تواب...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای حاجی‌آباد (میناب)

حاجی‌آباد (میناب)

حاجی‌آباد (میناب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب در استان هرمزگان ایران است.

روستای حاجی آباد یکی از روستا های شهرستان میناب از توابع بخش مرکزی است . که در جنوب کشور و در شرق استان هرمزگان واقع شده است.

این روستا بالغ بر 900 نفر جمعیت دارد که اکثر آن را جوانان تشکیل می دهند. اکثر ساکنان این منطقه به فعالیت هایی چون دریانوردی و ماهی گیری مشغول بوده و درصد کمی از آنان در مزارع پرورش میگو و کشاورزی مشغول به کار هستند. مردم ان منطقه از نظر مالی مردمانی فقیر و کم بضاعت هستند و درآمد کمی دارند.از امکانات این روستا می توان به دو مسجد ، یک حسینیه ، خانه بهداشت ، مدرسه ابتدایی ، دهیاری ، پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی نام برد . این روستا دارای جوانانی فعال در زمینه های فرهنگی و ورزشی می باشد . جوانان این منطقه با استعداد و خلاق هستند اما به دلیل نبود امکانات کافی و دور بودن از مرکز شهر و ضعف مالی خانواده ها این استعداد ها میمیرند و جای خود را به فراموشی می دهند . مردمان این دیار مردمانی مذهبی – ولایت مدار گوش به فرمان رهبری و همیشه در صحنه ها ی مختلف حاضر هستند . مردم این روستا در زمینه مذهبی فعالیت های چشمگیری نظیر : برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر و به راه انداختن دسته های عزاداری -  برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت ائمه اطهار – برگزاری مراسم عزاداری و شام غریبان و تشییع نمادین در محرم و ایام فاطمیه- گرامی داشت میلاد ائمه و اجرای مراسمات جشن و مولودی خوانی – برگزاری مراسم معنوی محفل انس با قرآن – برگزاری سخنرانی های مختلف در ماه مبارک رمضان و ... اشاره کرد.

و از فعالیت های زنان این منطقه می توان به گلدوزی ، زری بافی – خوس بافی و همچنین ساخت انواع سبد و جارو از برگ درخت نخل  شاره کرد .

اکثر جوانان این روستا در زمینه رشته های ورزشی فعالیت دارند که از جمله آنها می توان به تیم فوتسال ، والیبال و فوتبال اشاره کرد

جمعیت

این روستا در دهستان تیاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن 900 نفر (220 خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به حاجی‌آباد (میناب) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.