توکهور

981

توکهور

توکهور، روستایی از توابع بخش توکهور شهرستان میناب در استان هرمزگان ایران است. این روستا مرکز دهستان توکهور در بخش توکهور و شامل شورای اسلامی پنج ن...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای توکهور

توکهور


توکهور، روستایی از توابع بخش توکهور شهرستان میناب در استان هرمزگان ایران است. این روستا مرکز دهستان توکهور در بخش توکهور و شامل شورای اسلامی پنج نفره می باشد و اداراتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرماندهی انتظامی بخش توکهور، مرکز سلامت شبانه روزی شهید شهدادی، پست برق ۶۳ کیلووات و اداره پست در این روستا واقع شده اند. شغل عمده مردم این روستا باغداری و کشاورزی می باشد و مرکباتی همچون لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی، نارنج و گریپ فرود در این بخش تولید و به سراسر کشور عرضه می شود همچنین این روستا به عنوان قطب تولید گندم و هندوانه شب یلدا در بخش توکهور و شهرستان میناب شناخته می شود. اعضای شورای اسلامی: ۱-جعفر داداکبری ۲-فرامرز رستاخیز ۳-حمید شهدادی ۴-کاظم رستاخیز ۵-ابراهیم ناصری دهیار روستا:هدایت الله رستاخیز

جمعیت

این روستا در دهستان توکهور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۸۵۲ نفر، (۳۵۵ خانوار) بوده‌است.

==

مردم توکهور در دلاوری نظیر ندارند و با دل و جرعت ترین مردم دنیا هستند.طایفه ی شهدادی از بزرگترین،مردم دارترین،دلاور مرد ترین و نترس ترین طایفه توکهور و طوایف اکبری،کریمی،مندوستی،میرزایی،رستاخیز و شهدوستی نیز از مردمان خوب این منطقه یاد می شود. مردم این منطقه اصالتا بلوچ هستند و به زبان فارسی با لهجه و گویش محلی سخن می گویند.


منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به توکهور نگارش خاطره

  • دوشنبه, 15 آبان 1402

    قطعا این متن یکی از شهدادی ها نوشته همش هم دروغه

  • دوشنبه, 15 آبان 1402

    قطعا این متن یکی از شهدادی ها نوشته همش هم دروغه

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.