سنجدک (خمین)

233

سنجدک (خمین)

سنجدک (خمین)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان خمین در استان مرکزی ایران است.روستای سنجدک در 20کیلومتری شمال خمین قرار دارد.فاصله آن تا مرکز استان 4...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سنجدک (خمین)

سنجدک (خمین)

سنجدک (خمین)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان خمین در استان مرکزی ایران است.روستای سنجدک در 20کیلومتری شمال خمین قرار دارد.فاصله آن تا مرکز استان 45کیلومتر است و در جوار روستاي تاريخي پندرجان قرار دارد و هويت خود را از روستاي مذكور اقتباس مي نمايد. نام دیگر روستا زنجیرک است.اغلب ساكنين اين روستا از مهاجران ناشناخته هستند و در شجره نامه تاريخي ايرانشناسي اصالتي براي ايشان به ثبت نرسيده است .دارای آب و هوای خشك و نامطلوب است . بسیاری از مردم روستا در اثر خشکسالی‌های اخیر و نبود شغل و درآمد به شهرها مهاجرت کرده‌اند.شغل اغلب مردم روستا کشاورزی و دامداری است.

جمعیت

این روستا در دهستان حمزه لو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۸ نفر ساکن دائمی (۳۳خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به سنجدک (خمین) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.