تجره (ساوه)

481

تجره (ساوه)

تجره (ساوه)، روستایی از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه در استان مرکزی ایران است. جمعیت این روستا در دهستان بیات قرار دارد و براساس سرش...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای تجره (ساوه)

تجره (ساوه)

تجره (ساوه)، روستایی از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه در استان مرکزی ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان بیات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۲ نفر (۴۷خانوار) بوده‌است. روستای کوهستانی و زیبای تجره در قسمت جنوبی کوه تجره قرار گرفته و نام این روستا از نام کوه تجره گرفته شده است. این روستا از طرف جنوب مشرف به روستاهای دمیرچی - جوشقان - خلیفه کندی - جلکبر و میمه و از طرف غرب مشرف به روستاهای مراغه و سنگک و از طرف شرق مشرف به روستای قرمزین و از ناحیه شمال با روستاهای زمبر و یارآباد همسایه است. از معروفترین خصوصیات روستای تجره رویش گیاهان فراوان دارویی و کمیاب در کوه‌های اطراف آن است. چای کوهی و کاکوتی از معروفترین گیاهان تجره هستند. مردم این روستا عموماً به دامداری و کشاورزی مشغول هستند و محصولات روستا بیشتر انگور - بادام و گردو است. در سالهای اخیر به دلیل مهاجرت جوانان جویای کار به شهرهای بزرگ جمعیت این روستا نیز مانند دیگر روستاها کاهش یافته است.يكي ار افتخارات روستا داشتن امامزاده مسلم مي باشد كه سالانه زوار زيادي از روستاهاي مجاور و شهر هاي مختلف براي زيارت به اين روستا مب ايند كه حالت توريستي به اين روستا بخشيده است با توجه به خراب شدن بناي امامزاده اكنون توسط خيرين روستا در حال بازسازي و مرمت ميباشد كه خيرين كه هدف كمك به احداث بنا داشته باشند ميتوانند با مراجعه به هيات امناي امام زاده نذورات خود را اهدا كنند.


منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.


خاطرات شما از سفر به تجره (ساوه) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.