میقان (اراک)

344

میقان (اراک)

میقان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است.روستای میقان واقع در بیست کیلومتری شمال اراک است.گفته می شود کلمه میقان از دو ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای میقان (اراک)

میقان (اراک)

میقان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است.روستای میقان واقع در بیست کیلومتری شمال اراک است.گفته می شود کلمه میقان از دو ریشه 1- میغ: مه غلیظ و2- آن: پسوند مکان گرفته شده است.میغان (جایی که ابر و مه غلیظ موجود است) در مورد کلمه میغ لازم به ذکر است که روستای میقان در مجاورت کویری واقع شده که به همین نام یعنی کویر میقان شناخته می شود و در نقشه های بین المللی هم به همین اسم دیده می شود واین کویر عامل ایجاد مه غلیظ در فصل زمستان بر روی این روستا وشهر اراک میگردد. غلظت این مه باعث تشبیه آن به میغ یا همان ابر است. شغل مردم روستا بیشتر کشاورزی بوده است اما در سال های اخیر مشاغلی مانند نجاری، منبت کاری، تولید مبل، قالب سازی، قطعه سازی ومشاغل صنعتی دیگر مورد توجه جوانان ساکن روستا واقع شده ودر حال حاضر چندین کارگاه کوچک وبزرگ صنعتی در این روستا فعالیت دارند. جمعیت این روستا 100 خانوار می باشد. زبان ونژاد مردم این روستا فارسی است.. شهرهای نزدیک:

34°1212"N 49°456"E :مختصات

جمعیت

این روستا در بخش فراهان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۶ نفر (۱۲۷خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به میقان (اراک) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.