کله نمک کور

638

کله نمک کور

کله نمک‌کور (اراک)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است. کله نمک کور⬇ كله نمك كوه ، روستایی از تو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کله نمک کور

کله نمک کور

کله نمک‌کور (اراک)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است.

کله نمک کور

كله نمك كوه ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی است. این روستا در فاصله 15 کیلومتری اراک قرار دارد. با روستای نمک کور و شهرک مهاجران هم‌مرز است. اين روستا در موقعیت عرض جغرافیایی 34درجه و 6دقیقه و 14.96ثانیه شمالي و طول جغرافيايي 49درجه و 28 دقیقه و 52 ثانیه شرقي و در ارتفاع 2100 متر از سطح دریا قرار گرفته است.


گلزار كله نمك كوه دارای 1 شهی د از 8 سال دفاع مقدس میباشد که در آرامستان اين روستا قرار دارد. این گلزار دارای مساحت تقریبی 3.75 متر مربع است.


این روستا در دهستان سده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۱ نفر (۱۱۳خانوار) بوده‌است.


از اساسی ترین مشکلات این روستا میتوان به نامطلوب بودن بهداشت روستا بدلیل عبور فاضلاب خانگی و شهری شهرک مهاجران از روستای کله نمک کور از ابتدای سال ۱۴۰۰ ه-ش اشاره کرد که علاوه بر داشتن بوی بسیار نامطبوع در ورودی روستا باعث آلوده سازی آبهای زیرزمینی شده که خود سبب شیوع بیماریهای واگیر توسط جانداران موذی از قبیل موشها و مگسها خواهد شد علاوه بر آن افزایش تعداد موشها باعث بروز آسیب های غیرقابل جبرانی به محصولات کشاورزی (گندم و جو) میشود.


همچنین


این روستا دارای بیشترین گزارش تصرف عدوانی در بین روستاهای اطراف است،طبق مطالعه سازمانی انجام شده توسط ارگانهای ذیل ربط بیشترین متخلفان تصرف عدوانی در روستاها عمداتا مردم بومی و کم درآمد روستاها هستند که برای کسب درآمد اقدام به اینکار میکنند.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

▪ << شبکه بهداشت اراک >> درگاه کنترل و پیشگیری از بیماری ها

خاطرات شما از سفر به کله نمک کور نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.