طرمزد

316

طرمزد

طرمزد (اراک)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است. جمعیت این روستا در دهستان مشک‌آباد قرار دارد و براساس...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای طرمزد

طرمزد

طرمزد (اراک)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان مشک‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۵ نفر (۱۲۹خانوار) بوده‌است. این روستا در ۸ کیلومتری شمال اراک قرار دارد. برای دسترسی به این روستا در کنارگذر شمالی اراک بعد از میدان تره بار جاده ایست که تابلو شرکت املاح ایران در ورودی ان قرار دارد. مسیر کویر-تالاب میقان که یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان مرکزی است هم از این روستا می‌گذرد. درآمد اکثر اهالی این روستا از کشاورزی و تا حدودی دامداری است. محصولات گندم، جو و یونجه عمده محصولات کشاورزی این منطقه است. باغهای سیب و تاکستانهای انگور هم در این روستا به مقدار محدود وجود دارد. در قدیم چهار رشته قنات در این روستا جاری بوده‌است که متأسفانه به علت کم‌آبی و چاه‌های غیرمجاز همه آن‌ها خشک شده‌است و کشاورزی در این روستا از رونق افتاده‌است. مراسم تعزیه در این روستا بسیار پر رونق است و تقریباً در ماه‌های محرم و صفر هر شب در مسجد جامع این روستا برگزار می‌شود. در این روستا حمامی با قدمت قاجاریه وجود دارد که توسط سازمان میراث فرهنگی در حال مرمت و بازسازی است. در صورت سرمایه‌گذاری در این روستا خصوصاً معرفی جاذبه‌های کویر-تالاب میقان طرمزد می‌تواند به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شود.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به طرمزد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.