احمدآباد (معصومیه)

307

احمدآباد (معصومیه)

احمدآباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است. این روستا در دو کیلومتری اتوبان اراک-تهران قرار دارد. اغلب بومیان این روس...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای احمدآباد (معصومیه)

احمدآباد (معصومیه)

احمدآباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است. این روستا در دو کیلومتری اتوبان اراک-تهران قرار دارد. اغلب بومیان این روستا به شهر اراک کوچ کرده‌اند و بیشتر غیربومیان با خرید زمین آن‌ها را تبدیل به کارگاه انبار باغ رستوران و… کرده‌اند. این روستا دارای آب لوله‌کشی نیست و از طرفی فاقد خیابان‌بندی یا جدول‌بندی و… است! شاید نبود ساکنین بومی و نداشتن شورای روستایی دلیل آن باشد یا شاید هم غفلت مسولین مربوطه! در سال های نه چندان دور با تشویق حکومت و دولت به کشاورزی وکاشت گندم و جو ویونجه چاه های زیادی در این روستا همانند روستاهای دیگر کنده شد . که گاهی فاصله دو چاه مجاور به چند متر میرسید.درنتیجه ی آن آب های زیرزمینی که طی هزاران ویا حتی میرزا لیون ها سال جمع شده بود درعرض 10 تا 15 سال تخلیه شد! ودرنهایت تمام شد.وکشاورزی در این روستا همانند روستاهای مجاور تقریبا تعطیل شد.وزمین های آن بایر وبی استفاده شدند. لازم به ذکر است که قبلا در این روستا قنات وجود داشته است.

جمعیت

این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۸ نفر (۱۶خانوار) بوده‌است. البته این خانوارها بومی روستا هستند. به دلیل نزدیک بودن روستا به شهر اراک جمعیت مهاجر روزانه روستا به مراتب بیش از این تعداد است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به احمدآباد (معصومیه) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.