پشتجین

581

پشتجین

پشتجین، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قروه درگزین در استان همدان ایران است. نمایندگان مجلس چندین دوره قبل از انقلاب از اهالی این روستا بو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای پشتجین

پشتجین

پشتجین، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قروه درگزین در استان همدان ایران است.

نمایندگان مجلس چندین دوره قبل از انقلاب از اهالی این روستا بوند که از جمله به مهندس اسماعیل خان معینی زندی می توان اشاره نمود.

سرتیپ حبیب الله خان معینی زندی از امیران ارتش نیروی هوایی شاهنشاهی و از خوانین این روستا که در زمان وقوع انقلاب به دلیل محبوبیت و سلامت مورد توجه افسران نیروی هوایی بود و بعد از انقلاب در ایران ماندند و زمانی نیز محبوس گشتند و بعد به علت بیماری ناشی از زندان آزاد شدند.

جمعیت

این روستا در دهستان درجزین سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷۹ نفر (۳۲۲خانوار) بوده‌است در این روستا چهره های علمی و فرهنگی متعددی رشد نموده ومنشا خدمات شده اند از جمله اینها می توان به دکتر حسین عینی پزشک عمومی مستقر در قروه اشاره کرد. دکتر علی نجفی که ریاست دانشگاه تربیت معلم همدان را چند سالی عهده دار بود دکتر رضا احدی که عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مولف و مترجم نام آشنایی در زمینه تصویر برداری پزشکی است که مقالات متعددی در مجلات علمی معتبر از او به چاپ رسیده است.همچنین دکتر احدی بیش از ده جلد کتاب در زمینه تشریح و تصویر برداری پزشکی به چاپ رسیده است.واز فعالان سیاسی و حفظ محیط‌زیست است. .

منابع

خاطرات شما از سفر به پشتجین نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.