آقچه خرابه

262

آقچه خرابه

آقچه خرابه، روستایی از توابع بخش سردرود شهرستان رزن در استان همدان ایران است. جمعیت این روستا در دهستان سردرود علیا قرار دارد و برا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای آقچه خرابه

آقچه خرابه

آقچه خرابه، روستایی از توابع بخش سردرود شهرستان رزن در استان همدان ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان سردرود علیا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۱ نفر (۴۱خانوار) بوده‌است.

خاندان‌ها

شاه‌بداغی، عبادی، جمالی، روشن، حسینی، شکوهی، قربانی

نام‌گذاری جدید

در تابستان سال ۱۳۹۹ متخصصان حوزه گردشگری با هدف توسعه گردشگری این منطقه نام‌های جدیدی را پیشنهاد دادند که عبارتند از: دشت بهشت، زیباده، سعادت‌آباد و ... متاسفانه میان متخصصان همچنان در حوزه نام‌گزینی اختلاف نظر وجود دارد.

سد آقچه خرابه(گول)

آقچه خرابه دارای یک سد خاکی است که از برف و باران و چشمه های اطراف همان منطقه تغزیه می‌شود. از آب این سد برای آبیاری باغات بهره‌برداری میگردد.

چشمه‌ها (کهریز یا کاریز)

این روستا دارای دو چشمه است که از تونل‌های زیر زمینی به نزدیگی ده هدایت می‌شوند. آب زلال و گوارای این دو چشمه آشامیدنی بوده و طعم گوارایی دارد. از آب این دو چشمه در آبیاری باغات استفاده میشود.

تولیدات

محصولات این ده در سه دسته قابل تقسیم‌بندی هستند: مرکبات، مغزها و غلات. مرکبات این ده شامل انواع انگور، زردآلو، گوجه سبز، گیلاس و سیب است. درختان مغز شامل گردو و بادام هستند که عمده درختان باغات را تشکیل میدهند. سایر زمین ها نیز زیر کشت گندم هستند که عمدتا به صورت دیم آبیاری میشوند.

منابع

خاطرات شما از سفر به آقچه خرابه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.