سراوک

341

سراوک

سراوک، روستایی از توابع بخش فامنین شهرستان همدان در استان همدان ایران است. جمعیت این روستا در دهستان خرم‌دشت قرار دارد و براساس سرشما...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سراوک

سراوک

سراوک، روستایی از توابع بخش فامنین شهرستان همدان در استان همدان ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان خرم‌دشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۶۳ نفر (۴۱۸خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «تعداد جمعیت و خانوار به تفکیک تقسیمات کشوری براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵» (اکسل). درگاه ملی آمار.

علت نام گذاری روستا: سراوک تلفظ ساده شده سرابیگ می باشد.سرای بیگ به زبان آذری به معنی خانه بزرگان است. آقای کوچک که لقب والی آن منطقه که در زمان قاجار بوده است به خاطره خوش و آب هوا بودن روستای سراوک برای منزل خویش انتخاب کرد.و مردم محلی به این دلیل روستا را سرای بیگ نامیدن...و از نام قدیم تر آن اطلاعات در دسترس نیست. این روستا در ابتدا در محل دیگری و پایین تر از محل فعلی بوده است‌. که اصطلاحا به آن ده پایین می گفتند. بعدها به دلیل سیل و خرابی خانه ها مردم به مناطق بالاتر نقل مکان کرده و روستا جدیدی را ساختن. در این روستا از طوایف مختلف ولی آذری زبان که اغلب مهاجر بودن ساکن هستند.

خاطرات شما از سفر به سراوک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.