دربند (ازنا)

271

دربند (ازنا)

دربند دهستانی بزرگ وسرسبز و بسیار زیبا در جلگه شمالی اشتران‌کوه در شهرستان ازنا در استان لرستان است که به خاطر وجود ایستگاه راه‌آهن در آن از این روستا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دربند (ازنا)

دربند (ازنا)

دربند دهستانی بزرگ وسرسبز و بسیار زیبا در جلگه شمالی اشتران‌کوه در شهرستان ازنا در استان لرستان است که به خاطر وجود ایستگاه راه‌آهن در آن از این روستا بنام «ایستگاه دربند» هم یاد می‌کنند. از چشم‌انداز کوه اشتران کوه این روستا دیده می‌شود.

مردم‌شناسی

بختیاری بهمنی و کلهر در این منطقه سکونت دارند و اکثر مردم این مناطق شهرت بهمنی دارند.

جغرافیای طبیعی

دربند روستایی پر درخت و سبز است که باغ‌های میوه در آن به وفور یافت می‌شود. رودخانه‌ای که ازین روستا می‌گذرد بسیار پرآب و زلال و دارای آبی گواراست. از طبیعت زیبای این روستا می‌توان به درخت‌های بیدستان اشاره کرد. از جلوه‌های دیدنی این روستا ساختمان قدیمی ایستگاه و لانهٔ لک لک‌هایی که ده‌ها سال روی یکی از دودکشهایش لانه کرده‌اند می‌باشد.

نگارخانه

مسیر کوهنوردی

کوهنوردانی که به قله‌های اشترانکوه صعود می‌کنند معمولاً برای رسیدن به گهر از مسیر آبادی تیان در شهرستان ازنا حرکت می‌کنند. برای رفتن از مسیر تیان می‌توان از راه‌آهن تهران-خرمشهر استفاده کرد و در ایستگاه دربند بعد از ایستگاه ازنا از قطار پیاده شد و مسیر ماشین رو هم تهران-قم-اراک-ازنا (کل مسیر ۳۳۰ کیلومتر)

منابع

خاطرات شما از سفر به دربند (ازنا) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.