کمره سفلی (بروجرد)

304

کمره سفلی (بروجرد)

کَمَره پایین یا کمره‌سفلی، روستایی است از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان اشترینان در بخش اشترینان این شهرستان قرار دارد....

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کمره سفلی (بروجرد)

کمره سفلی (بروجرد)

کَمَره پایین یا کمره‌سفلی، روستایی است از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان اشترینان در بخش اشترینان این شهرستان قرار دارد.

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت کمره سفلی در سال‌های پیش تا ۲۰۵ نفر می‌رسیده‌است که از این میان نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند. این روستا خانوار دارد.

موقعیت جغرافیایی

این روستا در ۸ کیلومتری شمال بروجرد و ۳ کیلومتری شمال شرق روستای گندل گیران و ۳ کیلومتری جنوب روستای کمره بالا (کمره علیا)واقع شده‌است. زمین‌های کشاورزی این روستا وسعتی حدود ۱۳ جفت ملک کشاورزی (حدود ۳۰۰ هکتار) در قالب چندمزرعه دارد، جزء بهترین و با ملکیت‌ترین روستاهای سیلاخور بالا بوده و به آن کرمانشاه کوچیکه می‌گفته‌اند. متأسفانه به دلیل ۳ کیلومتر جاده فرعی غیر آسفالته و بی‌توجهی مسئولین، روستا تخریب گردیده و هم اینک بجز چند خانوار که به دامداری مشغولند بقیه اهالی به صورت فصلی در روستا حضور می‌یابند و به کشاورزی مشغولند. این روستا در زمان سابق از نظر ملکیت و بزرگانی که در آن زندگی می‌کرده‌اند، معروفترین روستا در سیلاخور بالا بوده به طوری که آیت الله العظمی بروجردی (قه) دعوت میهمانی بزرگ روستا(حاجی حسینعلی میرزایی) را می‌پذیرفته‌است. خانواده‌هایی که در روستا زندگی می‌کرده‌اند : میرزایی، معصومی، گودرزی، محمودی، بیگلری، روشنی، بختیاری، کاظمی و گیوه کی می‌باشند. هم اینک تلاش‌هایی در جریان است تا روستا دوباره آباده شده و حیات و زندگی به آن بازگردد.

منابع

خاطرات شما از سفر به کمره سفلی (بروجرد) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.