کپرگاه

213

کپرگاه

کَپَرگاه یا کَفَرگاه که در گویش محلی به آن کپرگه گفته می‌شود، روستایی است از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کپرگاه

کپرگاه

کَپَرگاه یا کَفَرگاه که در گویش محلی به آن کپرگه گفته می‌شود، روستایی است از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد. کپرگه در تنگه‌ای به همین نام در ده کیلومتری غرب شهر بروجرد و در انتهای دره گلدشت قرار گرفته‌است و آب و هوای کوهستانی دارد. کپرگاه منطقه‌ای تفریحی - طبیعی و مدخلی برای کوهنوردی در کوه‌های منطقه است.ساکنان روستا از ایل بزرگ بیرانوند بوده که شغل اکثریت آنها باغبانی میباشد.این روستا از زمان های دور رویشگاه درختان بلوط بوده است.این روستا بخشی از ولات نظامی میباشد.

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت کپر گاه در سال ۱۳۹۵ برابر با ۴۵۲ نفر بوده‌است که از این میان ۲۳۵ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند. این روستا ۱۰۰ خانوار دارد.

منابع

خاطرات شما از سفر به کپرگاه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.