کبوترلان

241

کبوترلان

کبوترلان یا به زبان لری ( کَمِتَلون) به معنی (لانه کبوتر) روستایی است در شرق شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان والانجرد در بخش مر...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کبوترلان

کبوترلان

کبوترلان یا به زبان لری ( کَمِتَلون) به معنی (لانه کبوتر) روستایی است در شرق شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان والانجرد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد. این روستا بر سر جاده بروجرد - اراک قرار دارد.

قومیت

مردم بروجرد و الخصوص کبوترلان به زبان لری و گویش لری ثلاثی صحبت می‌کنند و مانند لرهای لک و لرهای مینجایی شاخه ای از قوم بزرگ لُر هستند.

زبان

مردم روستای کبوترلان و جزو مردم لُر فِیلی هستند و به زبان لری و گویش گویش لری ثلاثی صحبت می‌کنند.

ولی متأسفانه امروز خانواده ها کمتر به کودکان خود زبان مادری را آموزش می‌دهند و زبان فارسی را جایگزین زبان مادری خود کرده اند و این یعنی مرگ زبان مادری مردم روستای کبوترلان.

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت کبوترلان در سال ۱۳۸۵، برابر با ۱۷۴ نفر بوده‌است که از این میان ۸۴ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند. این روستا ۴۱ خانوار جمعیت دارد.

جمعیت زیادی از مردم کبوترلان طی سال‌های اخیر به خاطر نبود شغل از روستا به استان تهران مهاجرت کرده اند. و میشود گفت یکی از شهرهایی که زیاد در آن ساکن شده اند ری می باشد.

طوایف

طوایف روستای کبوترلان:گودرزی،خسروی،بیاتی،کاووسی....

منابع

خاطرات شما از سفر به کبوترلان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.