کوشکی علیا

192

کوشکی علیا

کوشکی علیا روستایی است از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان اشترینان در بخش اشترینان این شهرستان قرار دارد. محصولات اصلی کشاور...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کوشکی علیا

کوشکی علیا

کوشکی علیا روستایی است از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان اشترینان در بخش اشترینان این شهرستان قرار دارد. محصولات اصلی کشاورزی این روستا گندم، جو می‌باشد. شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی می‌باشد که در کنار آن دامپروری هم دارند. این روستا در شمالی‌ترین نقطه شهرستان بروجرد قرار گرفته و با شهرستان ملایر در استان همدان هم‌مرز می‌باشد؛ متأسفانه این روستا از ابتدایی‌ترین امکانات محروم است. دسترسی به این روستا از طریق یک جاده آسفالت از انتهای بلوار ارتش درشهرک اندیشه امکان‌پذیر است.

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت کوشکی بالا در سال ۱۳۸۵ برابر با ۴۱۷ نفر بوده‌است که از این میان ۲۰۸ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند. این روستا ۱۰۹ خانوار دارد. راه ارتباطی این روستا جاده آسفالته است. این روستا ۱۷ کیلومتری شمال بروجرد واقع شده‌است. قدمت حمام آن بالغ بر ۱۰۰ سال است که در حال حاضر بلااستفاده و در حال تخریب می‌باشد.

مهم‌ترین طایفه‌ها در این روستا امیدعلی، میرزایی می‌باشد

منابع

خاطرات شما از سفر به کوشکی علیا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.