شهرک شهید محمد بروجردی

750

شهرک شهید محمد بروجردی

شهرک شهید محمد بروجردی یا درّه گُرگ روستایی است از توابع بخش اشترینان در شهرستان بروجرد که در جاده بروجرد-ملایر قرار دارد. این روستا که در دهست...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای شهرک شهید محمد بروجردی

شهرک شهید محمد بروجردی

شهرک شهید محمد بروجردی یا درّه گُرگ روستایی است از توابع بخش اشترینان در شهرستان بروجرد که در جاده بروجرد-ملایر قرار دارد. این روستا که در دهستان اشترینان این بخش قرار گرفته‌است.یکی از چهره‌های دره گرگ، محمد بروجردی از فرماندهان سپاه پاسداران است که در کردستان شهید شده‌است. به همین مناسبت نام این روستا از دره گرگ به شهرک شهید بروجردی تغییر یافته‌است. جاده‌ای که دسترسی بین بروجرد و دره گرگ را میسر می‌سازد در دهه هفتاد با همکاری اهالی روستا ساخته شد که تاکنون هیچگونه مرمت و بازسازی در آن انجام نگرفته و همین امر باعث کشته شدن تعداد زیادی شده‌است.

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرک شهید محمد بروجردی در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۲۰۰ نفر بوده‌است که از این میان ۶۲۲ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند. این روستا ۴۰۱ خانوار دارد.


جستارهای وابسته

  • شهرستان بروجرد
  • بخش اشترینان

منابع

خاطرات شما از سفر به شهرک شهید محمد بروجردی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.