خشتیانک

295

خشتیانک

خِشتیانَک(ترکون) Kheshtianak روستایی است از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان گودرزی در بخش اشترینان این شهرستان قرار دارد. خشتیانک س...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای خشتیانک

خشتیانک

خِشتیانَک(ترکون) Kheshtianak روستایی است از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان گودرزی در بخش اشترینان این شهرستان قرار دارد. خشتیانک سرابها و نهرهای متعددی دارد و دارای باغها و بیشه زارهایی است که آن را به یکی از مراکز گردشگری طبیعی شهرستان بروجرد تبدیل کرده‌است. دسترسی به خشتیانک از مسیر بروجرد - ملایر قبل از اشترینان امکانپذیر است.از بزرگان این روستا کدخدا عباس و از بزرگان حاضر میتوان به حاج شجاع اشاره کرد.در میان روستاهای بروجرد، مردان خشتیانک به دلیری و جوانمردی معروفند.آب و هوای خشتیانک فوق العاده بوده و از قدیم محل تفریح بروجردیها و سایر شهرهاست و به اسم تک درخت معروف بوده و هست خشتیانک شامل طایفه های نوروزی،آشیخ ها،تیموری،کرکیخانی،عبدالحسینی و نادعلی میباشد.

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت خشتیانک در سال ۱۳۸۵ برابر با ۶۷۵ نفر بوده‌است که از این میان ۳۲۷ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند. این روستا ۱۷۳ خانوار دارد.

منابع

خاطرات شما از سفر به خشتیانک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.