حاجی‌آباد دره صیدی

168

حاجی‌آباد دره صیدی

‌حاجی‌آباد زند روستایی است از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان دره‌صیدی در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد. جمعیت...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای حاجی‌آباد دره صیدی

حاجی‌آباد دره صیدی

حاجی‌آباد زند روستایی است از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان. این روستا در دهستان دره‌صیدی در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت حاجی‌آباد در سال ۱۳۸۵ برابر با ۵۲ نفر بوده‌است که از این میان ۳۲ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند. این روستا ۱۶ خانوار دارد.

تاریخچه روستا

روستای حاجی آباد موسوم به حاجی آباد زندی (حاجی آباد زند)، طبق شواهد موجود و به استناد اظهارات و گفته های اهالی قدیمی روستا، قدمت روستا به دوران قاجاریه باز می گردد، بنیان گذار روستا شخصی به نام حاجی احمد خان زند (منسوب به خاندان زند و کریم خان زند)می باشد. پس از فروپاشی زندیه و استقرار قاجار ها طایفه زند به نقاط مختلف پراکنده می شوند. بخشی از این طایفه به لرستان که خاستگاه اصلی ایل زند بوده ، باز می گردند. بر همین سیاق احمد خان با خانواده و وابستگان ،این منطقه زیبا را خریداری و روستای حاجی آباد را بنیان گذاری می کند.نوادگان وی هنوز در روستا حضور دارند و بخشی از بناهای قدیمی روستاهنوز پابرجا هستند.

منابع

- شواهد و اطلاعات جمع آوری شده از طریق حضور میدانی و مصاحبه با اهالی

خاطرات شما از سفر به حاجی‌آباد دره صیدی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.