پاسنگ بالا

352

پاسنگ بالا

پاسنگ بالا، روستایی است از توابع بخش گالیکش شهرستان گالیکش در استان گلستان ایران. جمعیت این روستا در دهستان قراولان قرار داشته و بر...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای پاسنگ بالا

پاسنگ بالا

پاسنگ بالا، روستایی است از توابع بخش گالیکش شهرستان گالیکش در استان گلستان ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان قراولان قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۲٬۰۳۸ نفر (۵۲۹ خانوار) بوده است.

جمعیت روستا متشکل از فارس و سیستانی و بلوچ می باشد

آثار گردشگری

از جاذبه های گردشگری روستا می توان به جنگل هفت چشمه ، چشمه علیخان ، غار خان محمد ، مرداب نیلکوه ، جنگل پشت تاشته ،چشمه های زیادی مثل (چشمه بابا ایلی _ چشمه آراما سعید)

چشمه برف چال: که آبی بسیار سرد دارد که آب سرد آن مشابه ندارد ودر تمام فصول سال آب دارد. آبشار هایی مانند آبشار بند دوم، آبشار شرشری ،و نقاط جنگلی دیگری می توان اشاره کرد.

آثار تاریخی وزیارتگاه ها

زیارتگاه باباتکیه که بنابر اعتقادات اهالی روستا و زائران و به استناد شجره نامه موجود، این زیارتگاه مربوط به آصف برخیا است. آصف پسر برخیا ، نام وزیر یا دبیر سلیمان نبی (ع) یا دانشمندی از بنی اسرائیل است. می گویند، این همان کسی است که علمی از کتاب داشت، و در قرآن کریم ذکر آن رفته است. او تخت بلقیس را از دو ماه راه به کمتر از لمح بصر و چشم زخمی در پیشگاه سلیمان حاضر ساخت. و قبر (بابا نیلکوه) که در بالای قله نیلکوه یا(کوه رستم) است وقدمتی تاریخی دارد.

منابع

خاطرات شما از سفر به پاسنگ بالا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.