سلاق تاج‌محمد

222

سلاق تاج‌محمد

سلاق تاج‌محمد ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان ایران. جمعیت این روستا در دهستان باغلی ماراما قرار ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سلاق تاج‌محمد

سلاق تاج‌محمد

سلاق تاج‌محمد ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان باغلی ماراما قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳90جمعیت آن 790نفر (112خانوار) بوده است. ساکنین اولیه روستای سلاق تاج محمد از خویشاوندان روستای تاتار (علیا و سفلی که موقعیت آن حدود 10 کیلومتری در جنوب-شرق این روستا می باشد) بودند ساکنین اولیه این روستا حمد آقا ، قربان هان ، ماللی حاجی و قووجق بودند که همه با هم خویشاوند بودند. بعدها در زمان جنگ جهانی دوم آق محمد که از سربازهای جنگ و از ترکمنهای ترکمنستان بود خسته از جنگ آمده و مدتی را در این روستا کار میکرده و بعدها ساکن گردید که بازماندگان وی فامیلی سلاقی را دارند. حمد آقا به لحاظ سنی بزرگتر از همه بوده است و لفط "آقا" در نام ایشان نیز به سن بزرگ ایشان در مقایسه با دیگران دلالت دارد. همه به کار گله داری گوسفند و پرورش گاو و ماکیان و کشاورزی اشتغال داشتند. قووجق از لحاظ سنی از همه کوچکتر بود.

منابع

خاطرات شما از سفر به سلاق تاج‌محمد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.