نوده ملک

486

نوده ملک

نوده ملک، روستایی از توابع بخش بهاران شهرستان گرگان در استان گلستان ایران است.از شمال با روستاحسین آبادملک و از شرق با روستاهای جهانتیغ و گناره و ا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای نوده ملک

نوده ملک

نوده ملک، روستایی از توابع بخش بهاران شهرستان گرگان در استان گلستان ایران است.از شمال با روستاحسین آبادملک و از شرق با روستاهای جهانتیغ و گناره و از جنوب با روستای جعفرآبادملک و از غرب با روستاهای میان آباد و تقی آباد همسایه است فاصله تا شهرستان گرگان 18 کیلومتر می باشد. همچنین این روستا پذیرایی شهید مدافع حرم شهید سید رضا حسینی می باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان قرق قرار داشته و براساس سرشماری سال 1395 جمعیت آن 3026 نفر (1305خانوار) بوده‌است. مردم نوده ملک از قومیت کتول هستند و چون چند چشمه خوب در این ناحیه بود مردم مهاجر در اطراف چشمه ها سکنی گزیدند و محله هایی بنام الازمنی سرا، سید سرا ، جافر سرا و غیره را بوجود آوردند و با گسترش محلات، یک روستا یکپارچه بوجود آمد. مردم آن به گویش کتولی زبان مازندرانی صحبت می کنند. مردم این منظقه دارای نام های خانوادگی همچون الازمنی، کتولی نژاد، جافر( که خود به چند فامیل منشعب می‌شود)، مزرئی (محمدقلی) ، عربی، سلمانی ، اکبری، فغانی، عبدلی، اورسجی، میرمحمدحسینی، جعفری ملک، تمسکنی و غیره می باشند.

منابع

خاطرات شما از سفر به نوده ملک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.