میرمحله (گرگان)

333

میرمحله (گرگان)

میرمحله (گرگان)، روستایی از توابع بخش بهاران شهرستان گرگان در استان گلستان ایران است. روستای میرمحله روستایی خوش آب و هوا با تابستان و زمستان های سرد ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای میرمحله (گرگان)

میرمحله (گرگان)

میرمحله (گرگان)، روستایی از توابع بخش بهاران شهرستان گرگان در استان گلستان ایران است. روستای میرمحله روستایی خوش آب و هوا با تابستان و زمستان های سرد است. سیزده نفر از اهالی این روستا در جنگ ایران و عراق کشته شده‌اند ‌ویک نفر نیز درمرزهای شرقی (سیستان و بلوچستان) در حین مرزبانی کشته شده است. روستای میرمحله دارای دو آببندان است که از آنها برای کشت برنج و پرورش ماهی استفاده میشود.کشت محصولات صیفی نیز در میرمحله رواج زیادی دارد. بیشتر اهالی این روستا به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.بسیحیان زیادی در این روستا پرورش یافته‌اند.

جمعیت

این روستا در دهستان استرآبادشمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۲۰ نفر (۲۷۱خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای شهرستان گرگان
  • فهرست روستاهای ایران
  • فهرست جمعیت شهر و روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به میرمحله (گرگان) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.