تل بابینه

229

تل بابینه

تل بابینه، از روستاهای زیبای شهرستان چرام است که در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. این روستا دارای یک قلعه تاریخی و راه آسفالته می باشد. در حال ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای تل بابینه

تل بابینه

تل بابینه، از روستاهای زیبای شهرستان چرام است که در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. این روستا دارای یک قلعه تاریخی و راه آسفالته می باشد. در حال حاضر آب-برق-گاز و خطوط تلفن ثابت در این روستا وجود دارد. تل بابینه را از هر دو طرف رودخانه احاطه کرده و در کنار رودخانه زمین های کشاورزی قرار دارد. در کنار یکی از این رودخانه ها پنج باغ خصوصی زیبا وجود دارد که عمدتا دارای درختان سیب-زردالو-انار و مرکبات می باشند. باغ ها حصارهایی از بوته های تمشک دارند. تراکم این پنج باغ در کنار یکدیگر باعث ایجاد منظره ای زیبا شده است. تل بابینه با روستاهای فشیان و سیدآباد هم مرز است. طبیعت این روستا مخصوصا در فصل بهار بسیار دیدنی است. زمین های شالی کاری-درختان سرسبز و رودخانه های زیبا از چشم اندازهای این روستای زیباست.

جمعیت

براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۳ نفر (۴۱خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به تل بابینه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.