وزگ منصورآباد

449

وزگ منصورآباد

وزگ منصورآباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است. این روستا دارای آب و هوایی مرطوب و سرد در پای...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای وزگ منصورآباد

وزگ منصورآباد

وزگ منصورآباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است. این روستا دارای آب و هوایی مرطوب و سرد در پاییز و زمستان و معتدل و خنک در بهار و تابستان است . کوههای باهی و تامر جلو ه ای زیبا به این روستا بخشیده اند. در پاییز و زمستان برف زیادی روی کوههای باهی و تامر می نشیند و گاهی اوقات این برفها تا اواسط خرداد هم بالای این کوههای زیبا خودنمایی میکنند. دره آسیاب یکی از بخش های زیبای وزگ است که آب زیادی که از کوه پربرف باهی سرازیر می شود از راه این دره به سمت باغ ها و نهایتا رود بشار هدایت میشود

جمعیت

این روستا در دهستان سررود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۹۲ نفر (۱۳۲خانوار) بوده‌است.

نزدیک به 300 خانه و جمعیت بالای 1000 نفر فاصله تا شهر یاسوج 25 کیلومتر

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به وزگ منصورآباد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.