یاریجان علیا (کرمانشاه)

234

یاریجان علیا (کرمانشاه)

یاریجان علیا (کرمانشاه)، روستایی از توابع بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه در استان کرمانشاه ایران است.فاصله این روستا تا شهر کرمانشاه حدود ۷۰ کیلومتر ا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای یاریجان علیا (کرمانشاه)

یاریجان علیا (کرمانشاه)

یاریجان علیا (کرمانشاه)، روستایی از توابع بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه در استان کرمانشاه ایران است.فاصله این روستا تا شهر کرمانشاه حدود ۷۰ کیلومتر است . شغل مردم کشاورزی عمدتاً دیم شامل گندم ، جو، نخود، عدس می‌باشد و در حد محدود هم دامداری رواج دارد . قبلاً که منابع آب رو زمینی و زیر زمینی مطلوب بود محصولات آبی هم شامل خیار، گوجه فرنگی و ... کشت می شد. به علت محدود بودن زمین کشاورزی و منابع اشتغال، جوانان روستا عمدتاً به شهرها مهاجرت کرده‌اند. روستا دارای جنگل‌های تنک زاگرسی خصوصاً درختان بلوط میباشد . زمستان های سرد و تابستان های گرم از خصوصیات آب و هوایی این منطقه می‌باشد . زبان مردم روستا لکی می‌باشد . روستا دارای مدرسه ، مسجد ، خانه بهداشت و تعدادی مرغداری در اندازه کوچک می‌باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان جلال‌وند قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر (۳۱خانوار) بوده‌است.نبود امکانات اشتغال پایدار در روستا و کاهش محسوس منابع آب و کمبود زمین کشاورزی موجب مهاجرات روستائیان به شهر شده لکن جمعیت ساکن عمدتاً دارای میانگین سن بالایی می باشند . استعداد هوش خدادادی ساکنین روستا باعث شده که ازبین جوانان افرادی به مدارج عالی علمی ، اداری و ... رسیده اند و در صورت توجه خاص به منطقه بدون شک سرمایه انسانی مستعدی در منطقه وجود دارد .

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به یاریجان علیا (کرمانشاه) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.