میرگ

318

میرگ

میرگ نام روستایی در دهستان ارکوازی واقع در شهرستان چوار استان ایلام است. کوه میرگ این کوه که به صورت یک رشته کوه کوچک در سراسر منطقه...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای میرگ

میرگ

میرگ نام روستایی در دهستان ارکوازی واقع در شهرستان چوار استان ایلام است.

کوه میرگ

این کوه که به صورت یک رشته کوه کوچک در سراسر منطقه میرگ کشیده شده و ما بین روستای انارک و منطقه زراعی میرگ قرار دارد. این کوه سرشار از گیاهان دارویی و خوراکی است. ودر بهار باعث جذب هزاران نفر گردشگر می‌شود که از جایجای ایران به آنجا می آیند.

ملیه

این روستابا نام رسمی انارک درشهرستانچوار در استان ایلام قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن 114 نفر (22خانوار) بوده‌است.

باوه یال

کوه باوه یال این کوه که افسانه‌های بسیاری در مورد آن و غاری که در دل آن است با نام چمچه عبدالان وجود دارد و ازآن در شعرهای غلامرضا خان ارکوازی به وفور نام برده شده‌است در روستای ملیه قرار دارد. این کوه که برای مردم روستا یک کوه مقدس است به گونه‌ای که هر جای این روستا قرار بگیرید دهانهٔ این کوه قبله را نشان می‌دهد.

امروان

منطقه ای زراعی که به علت زمین‌های مسطح وهموارش وکمبود آب آن برای کشت دیم مناسب است. اما بعلت کمبود درختان و مناسب نبودن پوشش گیاهی در این ناحیه دما در تابستان در آن نسبت به منطقه مجاورش میرگ بسیار گرم تر است .

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». * درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به میرگ نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.