فیض‌آباد (راور)

537

فیض‌آباد (راور)

فیض‌آباد (راور)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان راور در استان کرمان ایران است.این روستا در فاصله ی ۴۰کیلومتری از مرکز شهرستان راور(شمال غربی شهرست...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای فیض‌آباد (راور)

فیض‌آباد (راور)

فیض‌آباد (راور)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان راور در استان کرمان ایران است.این روستا در فاصله ی ۴۰کیلومتری از مرکز شهرستان راور(شمال غربی شهرستان راور)واقع شده است.

جمعیت

این دهستان در شهرستان راور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۲۰۰۰ تن (۵۰۰خانوار) بوده‌است.

آب و هوا

فیض آباد در منطقه ی کوهستانی واقع شده است و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی می باشد.فیض آباد یکی از پرباران ترین نقاط شهرستان راور می باشد.

کوه ها

کوه گاو با ارتفاع۳۵۵۰متر بلند ترین کوه بین شهرستان های راور زرند و کوهبنان است و در روستای فیض آباد راور می باشد.

محصولات کشاورزی

گندم،گردو،زردالو،توت سفید،شاه توت،البالو،هلو و....از محصولات کشاورزی فیض اباد می باشند.از مهمترین محصولات کشاورزی فیض آباد میتوان به گردو ، زعفران و مویز توت سفید اشاره کرد که منبع درآمد برای اهالی روستا میباشد، زعفران فیض آباد از اعلاترین زعفران های ایران است.

مکانهای دیدنی

ابشار، امام زاده و باغ ولیعصر، چشمه سرمور، چشمه دیمسکان، چنارهای بلند قامت و قدمت، برج های تاریخی فیض اباد و دیمسکان، رب کهن، درب آب و… در کل منطقه فیض آباد مکان های دیدنی طبیعی و تاریخی بسیار دارد و از قدیمی ترین مناطق سکونت کرمان محسوب می شود.فیض آباد به بهشت ناشناخته معروف است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به فیض‌آباد (راور) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.