سربیژن

761

سربیژن

سربیژن، در ۵۵ کیلومتری شمال شهر جیرفت و ۱۶۲ کیلومتری جنوب شهر کرمان واقع شده و از توابع بخش ساردوئیه و شامل ده ها روستای کوچک و بزرگ است که در نزدیکی...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سربیژن

سربیژن

سربیژن، در ۵۵ کیلومتری شمال شهر جیرفت و ۱۶۲ کیلومتری جنوب شهر کرمان واقع شده و از توابع بخش ساردوئیه و شامل ده ها روستای کوچک و بزرگ است که در نزدیکی هم واقع شده‌اند. به شکلی که گاهی مرز بین دو روستا یک جاده یا جوی آبی است. این روستا در محور ارتباطی کرمان-راین-جیرفت واقع شده‌ است.

در زبان عامه سربیژن به صورت سربیزن نیز تلفظ می شود و این تلفظ بسیار رایج است

آب هوا و جغرافیای طبیعی

سربیژن به علت ارتفاع بالا از سطح دریا دارای آب و هوای سرد است. اغلب مناطق سربیژن ارتفاعی بیش از ۳۱۰۰ متر از سطح دریا دارند. دمای هوا در سربیژن به‌طور میانگین ۸ درجه سانتی گراد در سال است. در فصل زمستان برودت هوا در این نقطه از کشور تا ۳۰- درجه سانتی گراد هم ثبت شده‌ و در طول فصل تابستان معمولاً دمای هوا از ۲۸+ درجه سانتی گراد بالاتر نمی‌رود.

وضعیت بارش منطقه سربیژن همانند دیگر مناطق کوهستانی جیرفت بیش از ۳۵۰ میلی‌متر است و شکل بارندگی‌ها در اغلب ماه‌های سال، از اواخر مهرماه تا اوایل فروردین به صورت بارش برف مشاهده می‌شود.

باد.


منابع

سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۹۵)

خاطرات شما از سفر به سربیژن نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.