حشرآباد (جیرفت)

316

حشرآباد (جیرفت)

حشرآباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت در استان کرمان ایران است.که در سال۱۳۵۸پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با تلاش های مدیران بنیاد مسکن انقل...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای حشرآباد (جیرفت)

حشرآباد (جیرفت)

حشرآباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت در استان کرمان ایران است.که در سال۱۳۵۸پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با تلاش های مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وجناب اقای مهندس حمید طاهری و تلاش های شبانه روزی زنده یاد حجت پورحاجبی جهت کمک به مردم محروم منطقه و کپرزدایی در سال های اولیه انقلاب اسلامی بنا شد این روستا در مجاورت روستای قدیمی تر که به نام تقی آباد قرار دارد که موسس آن محمد تقی شیروانی بزرگ طوایف شیروانی میباشد که درحدود150 قبل بااحداث بزرگترین نخلستان منطقه بنای این روستا رانهاد.در این روستا طوایفی چون شیروانی قلندرنژاد محمودی صادقی ناصری سالاری بیگنه و.....زندگی میکنند.وشغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامپروری میباشد.

جمعیت

این روستا در دهستان خاتون‌آباد (جیرفت) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۰۲ نفر (۱۰۰خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به حشرآباد (جیرفت) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.