گزگزاره سفلی

400

گزگزاره سفلی

گزگزاره سفلی، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان در استان کردستان ایران است.گزگزاره سفلی روستایی گردشگری است که حدود ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای گزگزاره سفلی

گزگزاره سفلی

گزگزاره سفلی، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان در استان کردستان ایران است.گزگزاره سفلی روستایی گردشگری است که حدود ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و مردمانش به باغداری و دامپروری می‌پردازند. گردو. بادام. گیلاس. زردآلو. سیب و سیفی‌جات از محصولات باغات و زمینهای کشاورزی این روستاست.

چشمه‌های آب و کوههای سر به فلک کشیده و آب و هوای دل انگیز این روستا روح هر گردشگر و مسافری را صیقل می‌دهد و آرامش را به وجود مهمانان و ساکنان روستا هدیه می‌کند.

بیش از بیست دختر و پسر ساکن این روستا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کرده‌اند و در کنار والدین خود به دامپروری، کشاورزی، باغداری و قالیبافی می‌پردازند.

قرارگیری این روستا در کنار سد سورال(سنجرخان) و طبیعت بکر، چشمه‌های جوشان و خانه باغهای زیبای این روستا زمینه‌ساز جذب گردشگران و مهمانانی از نقاط مختلف استان کردستان و خارج از استان شده است.

جمعیت

این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۳ نفر (۶۳خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به گزگزاره سفلی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.