گاوبازه (بیجار)

318

گاوبازه (بیجار)

گاوبازه (بیجار)، روستایی از توابع بخش چنگ الماس شهرستان بیجار در استان کردستان ایران است. این روستا جزو قدیمی ترین روستاهای منطقه بوده بصورتی که روستا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای گاوبازه (بیجار)

گاوبازه (بیجار)

گاوبازه (بیجار)، روستایی از توابع بخش چنگ الماس شهرستان بیجار در استان کردستان ایران است. این روستا جزو قدیمی ترین روستاهای منطقه بوده بصورتی که روستاهای اطراف با نام بلوک گاوبازه به ثبت می رسیده اند. و اثار زندگی و قبور مشاهده شده مربوط به ۱۵۰۰ سال قبل می باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان پیرتاج قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۰ نفر (۷۱خانوار) بوده‌است.

جغرافیا

این روستا دارای یک چشمه دائمی آب آشامیدنی بوده که شامل چندین حلقه کاهریز و چاه می باشد و قدمت آن به سالهای دور باز میگردد و با توجه به خشکسالی های بوجود امده تا کنون آب این چشمه هیچگاه خشک نشده است.

زبان مردم روستا تُرکی بوده ولیکن تا حدودی به کُردی و تقریباً تماماً به زبان فارسی تسلط دارند.

دین

دین مردم گاوبازه شیعه دوازده امامی می باشد.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به گاوبازه (بیجار) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.