قورت دره

301

قورت دره

این روستا که قدمت ان به زمان پیش از قاجار می باشد و در زمان قاجار به محل فعلی منتقل گردید (محل قبلی در 6 کیلومتر پایین تر قرار داشت) عمده شغل مردم د...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای قورت دره

قورت دره

این روستا که قدمت ان به زمان پیش از قاجار می باشد و در زمان قاجار به محل فعلی منتقل گردید (محل قبلی در 6 کیلومتر پایین تر قرار داشت)

عمده شغل مردم دامداری و کشاورزی می باشد و با شروع به کار معدن سنگ اهن تعدادی از اهالی روستا به کار به عنوان کارمند و راننده در ان مشغول می باشند.

با توجه به طرح هادی روستایی(شهید شوشتری)روستا به محل جدید در حال انتقال می باشد که دارای امکانات اب و برق و گاز می باشد و تمام خانه ها مهندسی ساز می باشد.و با توجه به درامد بالای این منطقه تمام ابادی به سبک معماری نوین و در 3 طبقه ساخته شده است .زمینهای ساخت محل جدید روستا از سوی نوادگان شمسعلی سهرابی و (اسمعیل و بختیار)در سال 1395شمسی وقف شده است.


عمده محصولات روستا زرداو و الوچه و گردو و صیفی جات و گندم دیم در محصولات کشاورزی می باشد و اکثر دامهای روستا گوسفند می باشد وحدود 800 کندو زنبور عسل نیز در روستا نگهداری می شود محصولات ان نیز به شهرهای اطراف منتقل می شود. از جاذبه های طبیعی این روستا ابشار پائین روستا (قلبزن) و باغات به نامهای اشاقی و یوخاری چای می باشد و همچنین اثار باقیمانده قورتدره قدیم در اشاقی چای نیز جالب توجه برای گردشگران می باشد.

قورت دره، روستایی از توابع بخش کرانی شهرستان بیجار در استان کردستان ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان طغامین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۶ نفر (۲۴خانوار) بوده‌است.اکثر مردم روستا از خاندان سهرابی و کریمی و میرزاپور و فتحی می باشند.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به قورت دره نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.