سیدان (بیجار)

433

سیدان (بیجار)

سیدان (بیجار)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیجار در استان کردستان ایران است. روستای سیدان در مسیر جاده اصلی بیجار به زنجان قرار گرفته و اولین ر...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سیدان (بیجار)

سیدان (بیجار)

سیدان (بیجار)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیجار در استان کردستان ایران است. روستای سیدان در مسیر جاده اصلی بیجار به زنجان قرار گرفته و اولین روستا در مسیر جاده بیجار به زنجان میباشد ، موقعیت مکانی این روستا و عبور جاده اصلی از وسط آن و همچنین نزدیکی به شهر بیجار اهمیت این روستا در طول تاریخ منطقه گروس را نشان میدهد ، وجود نشانه هایی از آثار تاریخی در این روستا بیانگر قدمت دیرین آن میباشد ، قلعه قدیمی که بر بلندای تپه ای در مرکز روستا واقع شده و قدمت آن هنوز مشخص نگردیده نشانگر این موضوع میباشد که در گذشته این روستا نقطه استراتژیک و مهمی برای حاکمان آن منطقه بوده و همچنین تپه باستانی دیگری در پایین روستا واقع شده که در جریان خاکبرداریها دیوار خشتی قدیمی از زیر تپه سر برآورده وجود چنین دیواری با خشتهای بزرگ و مدفون بودن در زیر تپه قدمت باستانی این روستا را نشان میدهد که تحقیقات در این زمینه در دست بررسی میباشد ، پیشه مردمان این روستا کشاورزی و دامداری است و محصول عمده کشاورزی گندم و جو میباشد همچنین انگور نیز از تولیدات کشاورزی روستاست ارقام متنوع و مرغوب انگور در روستای سیدان کشت میشود که کیفیت آن زبانزد میباشد ، ریشه نام کنونی روستا به احتمال فراوان به دوران اسلامی ارتباط دارد چرا که در گذشته اهل سادات در این روستا زندگی میکردند و بخش زیادی از جامعه روستا را تشکیل میدادند

جمعیت

این روستا در دهستان خورخوره قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹۳ نفر (۲۲۰خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به سیدان (بیجار) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.