دستجرد (تاکستان)

326

دستجرد (تاکستان)

دستجرد (تاکستان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تاکستان در استان قزوین ایران است. این روستا در بین راهی که از جاده قزوین تاکستان به ج...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دستجرد (تاکستان)

دستجرد (تاکستان)


دستجرد (تاکستان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تاکستان در استان قزوین ایران است. این روستا در بین راهی که از جاده قزوین تاکستان به جاده قزوین رشت می‌رود قرار دارد. این روستا دارای دو مسجد است که یکی غیرفعال است و مسجد فعال آن مسجد چهارده معصوم است. این روستا در منطقه‌ای قرار دارد که معمولاً دارای وزش باد یا نسیم است و از این رو هوای بسیار خنکی را در تابستان دارد.

جمعیت

این روستا در دهستان قاقازان شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۴۱ نفر (۱۹۳خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

پیوند به بیرون

این روستا تاریخی قبلا دارای دیواری به دور ان بوده که هم‌اکنون بقایای کمی از ان باقیست دور این دژ برج‌های دیدهدبانی وجود داشته و اثار باستانی توسط غارتگران میراث فرهنگی از این روستا به سرقت رفته قبل از زلزله سال شصت و نه این روستا در بخش قدیمی ان زندگی جریان داشت که معماری یکپارچه ای داشت و ساختمان‌های کاه گلی با کوچه‌های تنگ و زیبا بود که پس از تخریب در زلزله متأسفانه مردم روستای قدیم را ترک کردند و به صورت غیرمتمرکز ساخت و ساز کردند که هویت قدیمی روستا را از بین بردند ی

خاطرات شما از سفر به دستجرد (تاکستان) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.