اورازجین

227

اورازجین

پناه آباد، روستایی از توابع بخش خرمدشت شهرستان تاکستان در استان قزوین ایران است. حدفاصل جاده ترانزیت بویین زهرا-آوج از غرب به روستای طرویزک از شرق به روستای ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اورازجین

اورازجین

پناه آباد، روستایی از توابع بخش خرمدشت شهرستان تاکستان در استان قزوین ایران است. حدفاصل جاده ترانزیت بویین زهرا-آوج از غرب به روستای طرویزک از شرق به روستای جعفرآباد از شمال به روستای یاری آباد از جنوب به روستای برزلجین محدود می‌شود

این روستا از بزرگترین صادر کننده های گوجه فرنگی به روسیه، افغانستان، پاکستان و کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس می‌باشد.خاک حاصلخیزی دارد و اکثر اهالی کشاورز هستند و اکثرا به تولید گوجه فرنگی و نشا ریشه درخت مو می‌پردازند.بعد از زلزله ۱۳۴۲ بویین زهرا روستا کلا تخریب شد و روستای کنونی ساخته شد قطب کشاورزی منطقه است گلابی انگور خیار گیلاس هندوانه شبرنگ شلیل از مهمترین محصولات می‌باشد.

قنات این روستا وسعت زیادی دارد اما متاسفانه به خاطر برداشت غیر مجاز از آب سفره زیر زمینی خشک و گاها تخریب شده است.

این روستا مهاجر پذیر بوده و هر ساله به جمعیت آن افزوده می شود.

شهرک سبز دشت پناه آباد نیز جزء این روستا می باشد.

دهیاری از سال 1388 بر عهده آقای محسن قنبری است.

همچنین روستا دارای مرکز مخابرات، درمانگاه با پرسنل کامل پزشکی و آمبولانس،فروشگاه زنجیره ای،شیرینی پزی،مکانیکی،داروخانه کشاورزی،پایگاه گازرسانی، حسینیه و ... می باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان افشاریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۱۲ نفر (۲۲۵خانوار) بوده‌است. زبان اهالی ترکی آذربایجانی است‌.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به اورازجین نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.