ملاکلایه

214

ملاکلایه

ملاکلایه یکی از روستاهای بخش رودبار الموت شرقی در رشته کوه البرز در شمال شهرستان قزوین به شمار می‌رود. رودبار شهرستان و رودبار الموت، منطقه کوهستانی و...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ملاکلایه

ملاکلایه

ملاکلایه یکی از روستاهای بخش رودبار الموت شرقی در رشته کوه البرز در شمال شهرستان قزوین به شمار می‌رود. رودبار شهرستان و رودبار الموت، منطقه کوهستانی و تاریخی معروف رودبار الموت (قزوین) را تشکیل می‌دهند که طی سال‌های گذشته به دو بخش تقسیم شدند.

روستای ملاکلایه در ۱۰ کیلومتری معلم کلایه قرار دارد و آب و هوای آن گرم و خشک است. از غرب به روستای صائین کلایه، از شمال غربی به روستای خشکچال و از جنوب شرقی به معلم کلایه و از شرق به کندانسر منتهی می‌شود. رودخانه اندج رود در جنوب این روستا قرار دارد.

میلک ۲۱ خانوار دارد که تعداد زیادی از آن‌ها به قزوین مهاجرت کرده‌اند و اغلب در فصلهای کاشت، داشت و برداشت برنج و همچنین برداشت گیلاس در ماه خرداد به ملاکلایه بازمی‌گردند. زبان آن‌ها تاتی، دین آن‌ها اسلام و شیعه و کار و پیشه شان، باغداری و دامداری و کشاورزی است.

آب آشامیدنی و کشاورزی مردم ملاکلایه از چشمه و از طریق لوله‌کشی تأمین می‌شود.

عمده محصول این روستا برنج و عمده میوه تولیدی این روستا در حال حاضر گیلاس است. در قدیم مقدار معتنابهی گردو، انگور، قیصی و … در این روستا تولید می‌شده.

  • مسیردسترسی: قزوین> رجایی دشت> دیکین> معلم کلایه> شهرک> صائین کلایه> ملاکلایه

منابع

نگارخانه

خاطرات شما از سفر به ملاکلایه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.