سزنق

280

سزنق

روستایی است که در دوران پهلوی و ماقبل آن که روستاها بقولی خان و رییس و دستور دهنده داشتند این روستا خود کفا و خود مختار بوده و کسی به آنجا حکمرانی نمیکرده ا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سزنق

سزنق

روستایی است که در دوران پهلوی و ماقبل آن که روستاها بقولی خان و رییس و دستور دهنده داشتند این روستا خود کفا و خود مختار بوده و کسی به آنجا حکمرانی نمیکرده است.

روستای سزنق روستایی است با منطقه مناسب نسبت به دیگر روستاهای اطراف{از نظر صاف بودن}و دارای پتانسیل گردشگری و جمعیتی در ماه محرم و ذخایر آبی بالا در منطقه طارم سفلی است که درصورت کنترل منابع آبی این روستا بصورت آب بند و سد و... میتوان فواید زیادی از این آب اعم از کشاورزی و باغداری و پرورش ماهی و...که در منطقه ای بکر و زیبا است بکار برد.

سزنق

منازل این روستا اخیرا پلاک گذاری گردیده است.

محور های مواصلاتی این روستا 1-محور خیر آباد 2-محور لوشان{طارم سفلی}3-محورچرگر4-محور والایش که در حال احداث است.

سزنق، روستایی از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است. بیشترین زمین های کشاورزی منطقه و منابع آبی را این روستا دارد

امام زاده و مناطق مذهبی

آستان امامزاده ابراهیم (علیه السلام) در استان قزوین، بخش طارم سفلی، شهر سیردان، دهستان چوقور، روستای سزنق واقع شده است.

اين بقعه متبركه در منطقه اي بسيار زيبا و كوهستاني قرار دارد و كاملاً در اثر زلزله تخريب شده است و تا به امروز نسبت به عمران و آبادانی آن هیچ اقدامی به عمل نیامده است لازم به توضيح بوده كه آثار امامزاده در حال از بين رفتن بوده و تا جائیکه جوان هاي محل نمي دانستند محل دقیق امامزاده در كجا قرار دارد.

جمعیت

این روستا در دهستان چوقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۳ نفر (۲۷خانوار) بوده‌است.

جمعیت این روستا بدلیل نبود امکاناتی اعم از مدرسه و درمانگاه و پست بانک و امکانات رفاهی و... در 20سال اخیر به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به سزنق نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.