دهک (قزوین)

363

دهک (قزوین)

در طول هشت سال دفاع مقدس روستای دهک جوانان رشید و برومند خود را به جبهه های حق علیه باطل فرستاد که از این میان تنها شهید شیردل عبداللهی دهکی ستوان یار دوم ار...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دهک (قزوین)

دهک (قزوین)

در طول هشت سال دفاع مقدس روستای دهک جوانان رشید و برومند خود را به جبهه های حق علیه باطل فرستاد که از این میان تنها شهید شیردل عبداللهی دهکی ستوان یار دوم ارتش در جهبه دفاع مقدس - و شهید کریم‌ رجبی‌دهکی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.شهید ابوالفضل رجبی دهکی به عنوان چهره‌ای پرتلاش و خوشرو و در عین حال متعهد و کاردان در جمع همکاران رسانه مشهور بود .

روستای دهک دارای یخچال های طبیعی و همچنین معدن سنگ لاشه است. در سال های اخیر مردم روستای دهک از توابع الموت شرقی به کارآفرینی در زمینه پرورش زنبور عسل و ماهی قزل آلا نیز روی آورده اند.

دهک (قزوین) روستایی از توابع بخش رودبارالموت شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است. مردم روستای دهک تات‌زبان هستند.

جمعیت

این روستا در دهستان الموت بالا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر (۴۵خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به دهک (قزوین) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.