چیزه

287

چیزه

با بهره برداری رسمی از معدن مس این روستا و طبیعت و حیات وحش این منطقه بکر نابود خواهد شد چیزه، روستایی از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین د...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای چیزه

چیزه

با بهره برداری رسمی از معدن مس این روستا و طبیعت و حیات وحش این منطقه بکر نابود خواهد شد

چیزه، روستایی از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان چوقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۰ نفر (۱۴خانوار) بوده‌است.روستای چیزه دارای آب و هوای کوهستانی بوده و از جاذبه های آن چشمه های آب معدنی با خاصیت درمانی میباشد.زبان روستا ترکی آذربایجانی میباشد.منبع اصلی درآمد اهالی روستا از طریق کشاورزی و دامپروری میباشد.

روستای چیزه دارای منابع غنی معدنی از جمله معدن استخراج مس میباشد که میبایست با توجه به ملاحظات زیست محیطی فعالیت نماید.متاسفانه در چند سال اخیر و آغاز بهره برداری از معدن مذکور آسیب های جدی (از جمله از بین رفتن چشمه های آب معدنی ،تخریب درختان ،آلودگی صوتی ، عبور و مرور ماشین آلات سنگین جهت انتقال مواد معدنی و...) به اکوسیستم منطقه وارد گردیده است. </gallery>

تصاویر

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به چیزه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.